Dionisio González, 1965 yılında İspanya, Gijon’da doğmuş bir fotoğrafçı. González, İspanya ve İngiltere’de sanat ve fotoğrafçılık üzerine eğitim almış. Zamanla mimarlık ve mimarlığın toplumlarla olan ilişkisini sorgulayarak fütüristik, sökümcü, kaotik ve hatta neredeyse parazit bir mimariyle yeni sosyal modeller kurgulayan işleriyle dünya çapında tanınır hale gelmiş. Şimdi Sevilla’da öğretim üyesi olan sanatçı, kariyeri boyunca birçok ödüle, başarıya imza atmış ve dünya çapındaki sergilerde eselerini sergileme şansı yakalamış.
Dionisio González, yaşanan habitatı radikal bir yeniden yapımla tekrar tasarlamaya çalışıyor. Sanatçı tasarımlarında bu yeniden yapımla yaşan alanının parçası olanların yaşam kalitelerini ve durumlarını iyileştime hedefinde. Bu bağlamda yarattığı fotoğraf serilerinden biri de Inter-acciones (Inter-actions: Eylemler Arası). González, bu seride fotoğraf rötuşlarıyla gelenekel evleri fütüristik ve garip habitatlarda yeniden inşa ediyor. Siyah-beyaz görsellerle González, yaşam alanı ile ilişkimizi sorguluyor ve geleceğin olanaklarını absürt sınırlara kadar zorluyor.
Inter-acciones (Eylemler Arası) kurgusal rekreasyon fotoğraf serisi, insanlar ve çevre arasında bir ilişki öneren ve sakinleri çevrelerindeki doğal kaynakları kullanmaya iten bir seri. González’in bu siyah-beyaz görüntüleri, kelimenin tam anlamıyla bulundukları toprağa kök salmış, böylece çevreye aşılanmış ve çevreden doğmuş hissi veren yapıları tanımlıyor. Fütüristik algılarıyla bir dizi rötüş ürünü olan yapılar, gelecek projeksiyonu yapılmış var olan çevrenin içerisinde ortaya çıkmaya çalışan strüktürler.
Dionisio González’in Inter-acciones serisi, sanatçının ilk solo sergisi olan Architecture for Resistance (Direnç Mimarisi) isimli sergide de yer alıyor. 2014 yılında Malaga’daki Yusto/Giyner çağdaş sanat galerisinde açılan sergi, González’in iki adet sürrealist fotoğraf manipülasyonlarından oluşmuş serisini barındırıyor: ikisi de fantezik peyzajlar içine entegre edilmiş kentsel dokularda geçen Inter-acciones ve Dauphin Island.
A Fascination with Architecture (Mimarlıkla Büyülenmek) González’in tüm eserlerinde devam eden bir marka tema ve sanatçının sosyal alan konusundaki endişesi, onu kaosun ve güzelliğin bir arada olduğu fiziksel çevreleri aramaya yol açmış. Bunun örneklerinden bri olan Dauphin Island, sürekli ve yıkıcı kasırgalardan muzdarip Meksika körfezinde bulunan topraklarda geçiyor. Doğanın yok ettiği şeylerden tekrar tekrar iyileşerek çıkan yaşam alanı sakinlerinin canlılığından etkilenen Dionisio, yaşanabilir ve sürdürülebilir yapılar hayal ediyor. Bu yapılarda dengesiz ahşabın yerine, demir ve betondan yapılmış fütüristik kale gibi yapılar tasarlıyor.
Dionisio González’in fotoğraflarında işlediği özenle manipüle edilmiş konutları, dünyadaki sorunlara cevap verme ve sanatçının kendisinin sözleriyle “daha önce yıkılmış olan alanlarda kullanıcıların algısındaki geniş boşluklarda yeni yaşanabilir strüktürlere şekil vermek” hedefinde.
NO COMMENT