Sunny Hills, Kengo Kuma’nın kendisi ile özdeşleşmiş ahşap yapılarının önemli örneklerinden biridir. Japonya’nın başkenti Tokyo’da, ananaslı kekler satan bir dükkan olarak kullanılan Sunny Hills, ahşap dış cephe tasarımı ile bambu bir sepeti anımsatmaktadır. Yapıyı oluşturan özgün ahşap cephe, geleneksel Japon mimarisinden ilham alınarak tasarlanmıştır. Jiigoku-Gumi adı verilen sistem, ahşap parçalarının belli eklem yerlerinden bir araya gelmesiyle bütün yapıyı oluşturduğu bir sistemdir.
Yapı, Tokyo’nun Aoyama bölgesinde, daha çok konutların bulunduğu bir alanda olması sebebiyle, mimarlar yapının daha yumuşak ve bölgenin atmosferine uyacak bir tasarıma sahip olmasını istemişlerdir. Düz beton yüzeylerin bu havayı yaratacağına inanmayan mimarlar, ahşap cephe tasarımını bu nedenle tercih etmişlerdir.
Binanın yapımın 5000 metreden fazla ahşap parça kullanılmıştır. 3 katlı binanın cephesiyle birlikte iç yüzeylerini de saran ahşap örgü, kimi bölgelerde form değiştirerek yapının bazı kısımlarının öne çıkmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda, Kengo Kuma, ahşap şablonun tekdüze olmasından kaçınmak için yapının bazı bölgelerinde farklı karakterlerde ahşap elemanlar kullanmış, böylece oluşturulan örgünün lineer bir yapı kazanması engellenmiştir. Bu sayede, yapı daha çok bir buluta benzemektedir.
Ahşap çubuklar, 30 ve 60 derecelik açılarla yerleştirilmiştir. Bu sayede, çubukların arasında yüzlerce karo şeklinde boşluklar oluşturulmuştur. Kuma, basmakalıp mimari alışkanlıkları yıkmak için bu açıları tercih ettiğini söylemektedir. Alışılagelen 90 derecelik birleşme detayları yerine 30 ve 60 dereceler kullanılarak eşi olmayan bir yapı üretilmek istenmiştir.
Aynı zamanda, ahşaplar ‘anahtar-kilit’ modeli ile iç içe geçmektedir. Ahşap parçaların birbirine yapışması için herhangi bir kimyasal yapıştırıcı veya başka bir madde kullanılmamıştır. Kendi içinde eklemlenen ahşap elemanlar bu eklem yerlerinden birbirlerine tutunarak ayakta durmaktadır. Kuma’ya göre, bu birleşme detayı geleneksel Japon mimarisinin en önemli özelliklerinden biridir.
NO COMMENT